sobota, 16 lutego 2013

Gra o Tron


Upłynęło bardzo dużo czasu zanim zaczęłam czytać "Grę o Tron". Słyszałam na jej temat bardzo dużo pozytywnych opinii, ale martwiłam się, że ta książka mnie zawiedzie. Niedawno skończyłam czytać pierwszy tom serii "Pieśni Lodu i Ognia". Muszę powiedzieć - nie zawiodłam się.

Głównym tematem tej książki, jak sam tytuł wskazuje, jest Gra o Tron. Walki, zdrady, intrygi, a to tylko po to, żeby zasiąść na tronie Siedmiu Królestw. Książka ta, mimo tego, że jest "przygodówką" z lekkim dreszczykiem zawiera także elementy fantastyki, takie jak Wilkory czy Inni. 

Początki czytania tej książki były dość trudne. Od pierwszych rozdziałów przewija się multum różnych bohaterów, rodów, nazw miejscowości, w których czytelnik na początku się gubi, lecz po przeczytaniu większej ilości wszystko zaczyna się "rozjaśniać". Książka jest zbiorem tylu przeróżnych przygód, że nawet gdybym chciała, nie była bym w stanie zawrzeć tu choćby połowy z nich. Utwór jest pełen intryg i nieoczekiwanych zwrotów akcji. 

Jedynym zarzutem jaki mam to drobiazgowość, owszem, dobrze jest znać świat i bohaterów przedstawionych w najdokładniejszych szczegółach, lecz w pewnych momentach pragnęłam, aby akcja ruszyła do przodu. Gorąco polecam tą książkę, nie tylko  młodzieży szkolnej, ale także dorosłym.

"Jeśli dostaniesz jakieś imię, przyjmij je uczyń swoim, a wtedy już nigdy cię nim nie zranią"

3 komentarze:

  1. Świetny komentarz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po przeczytaniu recenzji tej książki pt. ,,Gra o Tron'' , mam wielką nadzieję, że uda mi się ja w najbliższym czasie wypożyczyć, a następnie przeczytać, mimo iż książki nie są moją pasją. ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie zapraszamy do odkrycia cudownego świata książek!

    OdpowiedzUsuń